Søblomsten

"Søblomsten" ble opprinnelig bygget på Vestnes i 1864 og ombygd for motordrift i 1941.
Båten gikk i sin tid som fraktefartøy - hovedsaklig med fisk og trelast - og har i store deler av tiden vært hjemmehørende i Namdalen og Helgeland.
i 1990 ble båten oppkjøpt av Stiftelsen Søblomsten i Rørvik og var der gjennom en omfattende restaurering som måtte avsluttes på grunn av mangel på midlert til å fortsette arbeidet.
"Søblomsten" kom endelig tilbake til Vestnes i september 2020, og restaureringsarbeidet pågår nå igjen for fullt.
Du kan lese mer om arbeidet som er gjort på Baatbyggarmuseet sin Facebookside;








21. mai 2026
Vårens vakreste eventyr
I kveld har vi vært på vårdugnad i sansehagen på Mariebo og Oppigarden.
19. mai 2026
Et uforglemmelig år
I kveld hadde vår utvekslingsstudent Michela foredag om sitt år i Norge.
28. april 2026
Helland Rør AS
I kveld har vi vært på bedriftsbesøk hos Helland Rør AS på Trohaugen i Tomrefjord.
21. april 2026
Besøk i moderne bolig- og næringsprosjekt på Strandtun
Vestnes rotary fikk et nært innblikk i det nye bolig- og næringsbygget Strandtun, da Jon-Birger Løvik viste frem moderne løsninger, smarte planløsninger og attraktive boliger med flott utsikt.